Потрібно:
Постійно
підбадьорювати, заохочувати, демонструвати впевненість у їхньому успіху, у
їхніх можливостях;
Виховувати правильне ставлення до
результатів своєї діяльності, уміння правильно оцінити їх, опосередковано
ставитися до власних успіхів, невдач, не боятися помилок, використовувати їх
для розвитку діяльності;
Формувати правильне ставлення до
результатів діяльності інших дітей;
Розвивати орієнтацію на спосіб
діяльності;
Розширювати і збагачувати навички
спілкування з дорослими й однолітками, розвивати адекватне ставлення до оцінок
і думок інших людей;
Щоб перебороти скутість, потрібно
допомагати дитині розслаблюватися, знімати напругу за допомогою рухливих ігор,
музики, спортивних вправ; дають змогу емоційно відкинути пригніченість і страх,
оцінити їх як характеристики ігрових персонажів, а не даної дитини.
Не сваріть дитину за те, що вона посміла
гніватися на вас. Навпаки, поставтеся до неї, до її обурення з розумінням і
повагою: допоможіть їй усвідомити і сформулювати свої претензії до вас, вчіть
пояснювати суть претензій;
Тільки тоді, коли емоції згаснуть,
розкажіть дитині про те, як ви переживали, коли вона виявляла свій гнів.
Знайдіть разом із нею вдалу форму висловлювання претензій;
Поспостерігайте за собою. Дуже часто ми
самі виховуємо своє роздратування, терпимо його доти, доки воно не вибухне, як
вулкан, яким уже не можна керувати. Набагато легше й корисніше вчасно помітити
своє незадоволення і проявити його так, щоб не принизити дитину, не
звинуватити, а просто виявити своє незадоволення.
Немає коментарів:
Дописати коментар